Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Návrh synchronního stroje s permanentními magnety
Bureš, Petr ; Cipín, Radoslav (oponent) ; Vítek, Ondřej (vedoucí práce)
Vzhledem k dnešnímu trendu je šetření životním prostředím na prvním místě. V oblasti točivých elektrických strojů se tedy ve prospěch této skutečnosti projevuje snaha vytvářet stroje s co možná nejvyšší účinností, a tak synchronní stroje s permanentními magnety jakožto představitelé strojů s velmi vysokou účinností postupně nahrazují ostatní stroje v mnoha aplikacích. Synchronní stroje disponují výhodou v účinné regulaci. Tato práce se zabývá seznámením s vlastnostmi synchronních strojů s permanentními magnety a také jejich konstrukcí. Hlavním zaměřením této práce je návrh elektricky komutovaného synchronního stroje s permanentními magnety a dosažené výsledky porovnat s výsledky získanými analýzou v programu Ansys RMxprt a Maxwell. Nakonec je provedeno porovnání výsledků metod návrhu.
Model synchronního motoru s permanentními magnety se ztrátami
Kubenka, Marek ; Hájek, Vítězslav (oponent) ; Huzlík, Rostislav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá synchronním motorem s permanentními magnety, který je součástí hybridního pohonu automobilu Toyota Prius. Je zde proveden rozbor tohoto motoru v programu FEMM. Dále se práce zabývá vytvořením náhradního magnetického ekvivalentního obvodu tohoto stroje a výpočtem a rozložením magnetické indukce. V této diplomové práci jsou uvedeny také informace o ztrátách v železe, doplněné o výpočet právě u tohoto konkrétního motoru.
Matematický model synchronního motoru s permanentními magnety
Fajkus, Petr ; Klíma, Bohumil (oponent) ; Huták, Petr (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem řízení synchronního motoru s možností odbuzování. V současnosti se synchronní motory využívají v řadě aplikací. Často jsou používány synchronní motory s permanentními magnety. Tento typ motorů může mít rozdílnou příčnou a podélnou indukčnost. Ve většině případů je vhodné návrh motoru provést pomocí počítačového modelu. Proto je třeba synchronní motor popsat matematicky, aby bylo možno vytvořit jeho model. V práci je také vytvořen model řízení synchronního motoru. Řízení je navrženo pro co možná nejvyšší rozsah otáček. Proto se řízení motoru skládá ze dvou částí. V první části se otáčky řídí napětím. Ve druhé části se otáčky řídí odbuzováním. Vše je vytvořeno a nasimulováno v počítačovém programu MATLAB-SIMULINK.
Řízení otáček pohonu se synchronním motorem
Šatava, Patrik ; Mach, Martin (oponent) ; Ondrůšek, Čestmír (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá především metodami řízení synchronních motorů pro použití v elektrických pohonech. V první části práce je vyložena základní teorie synchronního stroje, kde je mimo jiné pojednáno o Parkově lineární transformaci rovnic synchronního stroje a o stabilitě tohoto stroje. Následně jsou v práci rozebrány nejběžnější metody pro řízení synchronního motoru s permanentními magnety pro použití v elektrickém pohonu. Jsou jimi především vektorové řízení a přímé řízení momentu. Krátce je pojednáno o skalárním řízení, které dnes již v praxi není příliš používané. V poslední části práce jsou prezentovány výsledky měření na dvou synchronních motorech s permanentními magnety, které byly napájeny z frekvenčního měniče. Měření byla provedena bez zátěže pro tři typy řízení – skalární řízení, vektorové řízení bez zpětné vazby a vektorové řízení se zpětnou vazbou a následně se zátěží pro dva typy řízení – skalární řízení a vektorové řízení se zpětnou vazbou.
Výpočet a optimalizace reluktančního momentu synchronního servomotoru
Kroupa, Martin ; Hájek, Vítězslav (oponent) ; Ondrůšek, Čestmír (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na návrh modelu a simulaci známého synchronního servomotoru s třiceti permanentními magnety nalepenými na rotoru v programu Ansoft Maxwell 14. Úkolem bylo zjistit reluktanční moment, který motor při chodu vykazuje a jeho následnou optimalizaci. Program Ansoft Maxwell 14 může zkoumat modely jak ve 2D režimu, tak ve 3D a pro analýzu objektů používá metodiku konečných prvků. Subjekty mohou být zkoumány v statických simulacích, nebo jak v této práci transientním typem úlohy. Optimalizace ve 2D, při které bude upravován profilový tvar v oblasti vzduchové mezery, bude sloužit jen k ověření, že reluktanční moment je na tomto závislý. Hlavní simulace měly být provedeny až ve 3D modelu, kde měl být pozorován vliv natočení drážek statoru. Tyto simulace byly v průběhu práce nahrazeny alternativním výpočtem. Na základě dosažených výsledků je v závěru uvedeno optimální natočení statorových drážek.
Identifikace parametrů synchronního motoru s permanentními magnety
Veselý, Ivo ; Bobál, Vladimír (oponent) ; Janeček, Eduard (oponent) ; Blaha, Petr (vedoucí práce)
V rámci dizertační práce byly navrženy identifikační metody pro synchronní motor s permanentními magnety. Celá identifikace i řízení motoru probíhalo v dq souřadnicích a pro zpracovaní bylo použito prostředí Matlab Simulink spolu s realtime platformou Dspace. Práce se zaměřila na dvě hlavní odvětví identifikace a to off-line a online identifikaci. K off-line identifikaci byla použita frekvenční analýza využívající lock rotor test pro získání třech parametrů. Jedná se o příčnou a podélnou indukčnost a odpor statoru. V online metodě byly tyto parametry ještě rozšířeny o magnetický tok magnetu _f identifikovaného pomocí metody MRAS. Zbylé parametry byly opět identifikovány pomocí frekvenční analýzy, která byla upravena pro online režim a zároveň aplikována na identifikaci více složek najednou. Poslední metodou, která se v práci nachází, je Newtonova metoda, která se využívá pro odhad odporu statoru, aniž by se do motoru musel injektovat jakýkoli signál.
Řízení synchronního motoru s permanentními magnety s ohledem na jednoduchost realizace
Vybíral, Ondřej ; Pohl, Lukáš (oponent) ; Blaha, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou řízení střídavých synchronních elektrických motorů s permanentními magnety. V úvodu je popsáno rozdělení motorů dle konstrukce a se zaměřením na BLDC motor. Dále jsou zde rozebrány metody řízení včetně objasnění pojmů souvisejících se samotným řízením. Jsou zde porovnány výhody a nevýhody jednotlivých metod. Na základě požadavku na jednoduchou realizaci byla zvolena šestikroková komutace. Práce obsahuje simulaci v prostředí Simulink, kde je simulován BLDC motor LINIX 45ZWN24-40 řízený šestikrokovou komutací. Obsahuje srovnání simulovaných průběhů otáček motoru při různých parametrech regulace. Závěr práce se věnuje shrnutí dosažených výsledků a srovnání výsledků ze simulace a z reálných experimentů.
Identifikace parametrů synchronních motorů s permanentními magnety
Dušek, Martin ; Veselý, Ivo (oponent) ; Blaha, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá on-line identifikací parametrů synchronního motoru s permanentními magnety. Je diskutováno využití čtyř různých identifikačních algoritmů založených na metodě nejmenších čtverců a MRAS. Funkčnost jednotlivých postupů je ověřena v simulačním prostředí Matlab - Simulink. Simulační výsledky jsou porovnány z hlediska rychlosti a přesnosti identifikace, odolnosti vůči šumu a dalším faktorům.
Analýza synchronního stroje s permanentními magnety o výkonu 1,1 MW
Homolová, Romana ; Cipín, Radoslav (oponent) ; Vítek, Ondřej (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá pojednáním o synchronním motoru s permanentními magnety a výpočtem jeho parametrů. V první části je rozebrána konstrukce motoru a~uvedeny různé typy používaných permanentních magnetů. Část práce je také věnována stručnému přehledu vinutí statoru, výpočtu činitelů vinutí a základních parametrů statorového vinutí. Je zde také uveden výpočet magnetické indukce ve vzduchové mezeře. Její výsledná hodnota je přepočtena pomocí Carterova činitele a poté určena i hodnota první harmonické magnetické indukce ve vzduchové mezeře. Výsledek je porovnán s výpočtem v programu FEMM. Další část práce vytváří ucelený přehled o stroji pomocí náhradního obvodového schématu a fázorových diagramů. Nakonec je zde uveden model vytvořený v RMxprtu a ANSYS Maxwell. Výsledné hodnoty analýzy modelu jsou porovnány s analytickým výpočtem.
Výpočet náhradních parametrů elektrických strojů pomocí metody konečných prvků
Michaliczek, Jan ; Cipín, Radoslav (oponent) ; Huzlík, Rostislav (vedoucí práce)
Tato práce slouží k seznámení s konstrukcí a matematickým modelem synchronního stroje s permanentními magnety. Cílem je vytvořit model synchronního motoru s permanentními magnety v programu FEMM, který vyhodnocuje úlohy pomocí metody konečných prvků, a na základě řešení modelu pro různé proudy a různé zátěžné úhly určit jeho náhradní parametry.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 27 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.